چک کردن پروژه و گرفتن فایل خروجی از برنامه

1. مقصد: در این قسمت می توانید با زدن دکمه تعیین نمودن مسیر خروجی یا همان فایل اجرایی برنامه را به آن دهید تا برنامه شما در آن محل و با نامی که می دهید ساخته شود. در جلوی کادر نام خروجی و آدرس خروجی برنامه گزینه ای وجود دارد به نام ساخت autorun.inf که این گزینه وظیفه ساختن فایل اطلاعاتی اتوران می باشد، که با این گزینه فایلی به غیر از فایل و یا فایل های برنامه ساخته می شود که اطلاعات اجرای برنامه بر روی سی دی و یا دی وی دی می باشد. البته امکانات دیگری «مثل آیکون برنامه» را هم می توان از خارج برنامه بر روی آن اعمال کنید.
نکته 12: فایل خروجی شما با پسوندexe می باشد.
2. فشردگی: این قسمت برای میزان فشرده سازی فایل برنامه است، البته نه فایل های اجرایی، بلکه فایلی که توسط خود برنامه خوانده شده و به نوعی سورس برنامه به همراه فایل های درونی در آن ذخیره می گردند. در این قسمت 8 روش برای فشردن فایل برنامه وجود دارد. معنی هر یک را در زیر ترجمه کرده ام:



Best Quality : بهترین کیفیت
Good Quality : کیفیت خوب
Medium Quality : کیفیت متوسط
Poor Quality : کیفیت بد
Info Quality : بدترین کیفیت
Crazy compression : فشردگی سخت
fast) No compressio) : فشردگی سریع
(ZIP - (100% Quality - slow زیپ با کیفیت 100% و کند.
تذکر: در این قسمت هر چقدر که میزان فشرده سازی افزایش یابد میزان کیفیت کاسته شده که این کاهش کیفیت بیشتر بر روی عکس های درونی فایل تاثیر می گذارد.
نکته 13: بهترین کیفیت Best Quality است.
3. ماکرو مدیا فلش: با تیک دار کردن گزینه فعال کردن ماکرومدیا فلش درونی یک فایل اجرا کننده فایل های فلش را درون فایل درون خروجی قرار می دهد و به طور جداگانه و مستقل فایل های فلش داخل پروژه ی شما را اجرا می کند.
نکته 14: با انتخاب این گزینه دیگر لازم به نصب برنامه فلش پلیر در ویندوز کاربر را ندارید.
4. نمایش: این بخش برای تنظیم نوع پلیر و یا همان اجرا کننده برنامه ماست. سه حالت در این قسمت است:
کامل، برای پشتیبانی از تمامی امکانات برنامه،
E-card، برای پشتیبانی، بخشی از امکانات «تمامی امکانات به جزء صدا، تصویر زمینه، اندازه تمام صفحه، پلاگین ها، تغییر عکس ها و سایز نمی گردد.»،
NoFMOD، برای نمایش ندادن لیست صدا برای پخش و سایر امکانات را پشتیبانی می کند.
نکته 15: اگر حجم فایل خروجی برای شما مهم است بهتر است از حالت NoFMOD استفاده کنید.
5. داخل برنامه: این قسمت برای تنظیم نمایش یا عدم نمایش اخطار است. دو گزینه در این قسمت وجود دارد:
پشتیبانی از FMOD، برای غیر فعال کردن اخطار نصب نبودن کارت صدا است،
پشتیبانی از Flash، برای غیر فعال کردن اخطار نصب نبودن فلش پلیر است.
6. جزئیات کپی رایت: در این قسمت شما می توانید برای فایل خروجی خود اطلاعاتی اعم از نام شرکت، نام محصول، توضیح مختصری از برنامه، قانون کپی رایت، قانون تجارت و ورژن یا نسخه برنامه را وارد کنید.
نکته 17: نسخه برنامه را به صورت 0,00,0000,0 وارد کنید. «به جای صفر ها از چپ عدد وارد کنید.» مثلا: 1,0,2,0
7. پیکربندی FMOD : در این قسمت تنظیمات کانال خروجی صدا را انتخاب کنید.
چهار گزینه در این قسمت وجود دارد:
نداشتن صدا که فایل خروجی شما به هیچ وجه صدا پخش نمی کند،
Directx که صدای برنامه شما را از Directx ویندوز کاربر پخش می کند نه از سخت افزار کامپیوتر کابر بلکه از خود ویندوز پخش می کند.
SW که صدای برنامه شما را مستقیما از سخت افزار کامپیوتر کاربر پخش می کند، یعنی کارت صدا مستقیما اطلاعات صدایی را دریافت و پخش می کند،
و گزینه MPEG accurate VBR encoding که برای رمز نگاری کردن اطلاعات خروجی صدا به فرمت MPEG که این نوع رمز نگاری باعث می شود تا سرعت ارسال اطلاعات صدایی سریعتر گردد.
8. خطاها و هشدارها: این قسمت توضیحاتی از برنامه ای که می خواهید بسازید را به شما نمایش می دهد، که بستگی به برنامه شما دارد.
9. یکتا بودن: این قسمت برای تنظیم فایل خروجی مستقل است. دو گزینه در این قسمت وجود دارد:
فقط یک فایل بساز به این معنی است که با انتخاب این گزینه می توانید فایل خروجی خود را در یک فایل قرار دهید یعنی کامپایلر و سورس برنامه تان با هم در یک فایل قرار می گیرد و اگر این گزینه را انتخاب نکنید کامپایلر و سورس شما جدا ساخته شده و به هم به طور اتوماتیک لینک داده خواهد شد و شما دیگر یک فایل مستقل ندارید، بلکه دو فایل که یکی از آن اجرائی و دیگری سورس برنامه شما در آن است، دارید،
فقط به یک نمونه اجازه بده این گزینه برای تعیین ساختن یک نمونه از کارمان است.
نکته 18: گزینه دوم استفاده کاربردی ندارد و در خصوص گزینه اول بهتر است که تیک این گزینه را فعال کنید.
10. لایه امنیتی: با انتخاب گزینه اضافه نمودن لایه امنیتی یک لایه امنیتی، برای امنیت بیشتر سورس برنامه ساخته شده تان قرار می گیرد.
11. آیکون: از این قسمت برای درج آیکون فایل خروجی شما استفاده می شود. شما می توانید دو آیکون، یک در اندازه 32 × 32 با تعداد رنگ 16 و دیگری در تعداد رنگ 256 در برنامه تان قرار دهید. برای این کار کافیست تا بر روی دکمه رنگ 16 کلیک کرده و آیکون با تعداد رنگ 16 را وارد کنید و همین کار را برای تعداد رنگ 256 انجام دهید. اگر پشیمان شدید و می خواستید آیکون پیش فرض برنامه MMB را قرار دهید بر روی دکمه پیش فرض کلیک کنید.
12. تصاویر بیرونی: از این قسمت، تنظیماتی برای خارج شدن عکس از فایل اصلی استفاده می شود. سه گزینه در این قسمت وجود دارد:
گزینه تصاویر را در پوشه مقصد کپی کن که موضوعات که به عنوان عکس درونی فایل انتخاب شده اند را به خارج از فایل برده و در پوشه ای به نام Image ذخیره می کند،
گزینه تمام تصاویر را به درون برنامه ببر که تمامی عکس ها را در درون فایل خروجی قرار می دهد،
گزینه مانندهم ها را با هم تعویض کن که برای این است که عکس ها را اگر می خواهید جایگزین کنید از این روش استفاده کنید.
به جای متن No External Images تعداد عکس ها برای ذخیره در خارج از فایل مشخص می شود.
: No External Images هیچ تصویری برای ذخیره وجود ندارد.
برای اینکه این تنظیمات ثبت شود و فایل خروجی شما ساخته شود، دکمه تایید را بزنید.

/ 1 نظر / 168 بازدید
جواد

سلام خيلي ممنون از اين سايت بسيار زيباتون من خيلي وقته كه با اين برنامه كارهاي جالبي را انجام ميدم ولي باور كنيد اطلاعاتي كه شما در اين برنامه قرار داديد خيلي به دردم خورد مولي علي (ع) فرموده : هركس به من چيزي بياموزد مرا بنده خود ساخته است بازم ممنون از سايت بسيار زيباتون[لبخند]